Androginul însărcinat

În fiinţa mea se produce cel mai teribil
război. De parcă două capete febril
se tachinează şi-mi alungă orice gând
din carcasa mult prea incomodă pentru un cuvânt.

Suntem unul şi aceeaşi, stea şi lumină
el arde plăpând – îndepărtat, ea fără nicio vină
îşi stinge vâlvătaia brusc şi-l lasă pe sărman
să bâjbâie angoasat prin vidul din van.

Prinsă la mijloc, nu mai pot juca
rolul de mamă şi nici a urca
în temniţa lor nu-mi e cu putinţă
fiindcă ştiu cine e vinovat şi cine nu mai are credinţă.

Pun între cele două părţi o oglindă
şi-i las să vorbească, să se cunoască
pe ei înşişi – singurătatea ascunde mai multe răspunsuri
decât orice preambul psiho-analitic printre vise şi visuri.

Oglinda devine un scut sensibil – e spartă de
nevoia Celuilalt de a deschide
calea către Opusul din Apus;
se privesc curioşi, c-un ochi închis, prin abis.

- Ţi-e teamă?
- Ţi-e teamă?
- Apucă-mă de mână.
- Apucă-mă de mână.


Şi fiinţa s-a născut înăuntrul fiinţei… şi lângă.


Arhivă personală: Grădina Botanică (2017) ©

Comentarii

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere

Pluta meduzelor