Eu cine sunt? Tu cine eşti?

Mă arunc prin ape
pentru a pluti
în dedesubturi
ascunse omului de rând.
Înot, iar mâinile mi se despart de trup
agonizez,
dar totuşi… mă scufund.

Mă-ncarnez într-un peşte-clovn
precum un crustaceu
întortochez curenţi de apă
pentru a atinge ce este al meu.

O împărăţie de cuvinte
nu deţin pentru a descrie
ce mi se prăvale-n faţa-mi
bule de aer ies prin pori
mă-ntâlnesc cu delfinii călători
şi-i întreb de unde pot culege
scoica cu roşeaţă,
perla sulfurată;
ne bălăcim în continuu
dar niciunul dintre ei nu este primul
care să-mi indice ascunzişul…

Algele mă poartă mai departe
se ivesc meduze călătoare
“Ce-i cu tine aici, om nătâng?”
“Nu vorbiţi cu mine, sunt plăpând…”
Se-ncolăcesc şi mă cuprind
vor să mă sufoce şuşotind
despre o scoică cu roşeaţă
perla sulfurată
a regelui Poseidon;
smulsă din coroana lui…

Le sucesc tentaculele,
se-nvârt, săracele
de durere, de plăcere
de-acum sunt liber să caut în adâncuri
secretul unei lumi
a fericirii inexacte,
impură şi totuşi sfântă,
o fericire milenară
a generaţilor de luminaţi
care văd în ocean
sursa Esenţei.

Oare am găsit ceva?
Taina am desluşit-o
Taina unui om,
suflet-căutător
neliniştit şi-ngăduitor
cu sine în timpul Altuia
de a-şi arăta calea…

Comentarii

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere

Jurnal de lectură (I)