Ochiul Omului

Şi totul în jur se făcu alb
- o vomă a îngerilor beţi –
ningea cu fulgi mari pe-nserat
întunericul se certa cu lumina,
luceafărul câştigând lupta.

Distrugând armonia, felinarele s-au aprins
reflectând mahmureala oamenilor-păsări
care au uitat să stingă timpul;
Eu stăteam în mijlocul a toate,
cuprinzând tabloul  în timp ce eram parte din el
Contemplam măreţia fulgilor perfecţi
în raport cu blocurile infime de beton.

“Doamne, spune-mi o poveste!”

Mi-am scufundat palmele în fundalul imaculat;
am dezvirginat frumuseţea pură a unui moment
pentru a mă pune în coate şi-n genunchi
în faţa Omului.

“Doamne, fii prietenul meu!”

Am sărutat zăpada şi-am topit cu limba
toate cuvintele sărate-nespuse
toate ororile visate-nespălate
toate ţipetele înnăbuşite-electrice
toate năzuinţele spulberate-atemporale
Am sărutat fiecare picătură ce mi s-a scurs
de pe obrajii îngheţaţi
pe omătul dumnezeiesc…
sperând ca sacrificiul clipei omeneşti
să nu fie doar o zbatere de aripi
într-un zbor de ciocârlie.

“Doamne, lasă-mă să-ţi sărut tălpile!”

M-am acoperit în peisajul disproporţionat –
un nodul (eu) ieşind dintr-o întindere rece
lăsând fulgii să mă încălzească,
mi-am ascultat inima,
am încălzit-o cu vorbe dulci
şi i-am promis că cineva
cândva… o va îmbrăţişa şi pe ea;
până atunci…

“Doamne, fii lumina mea mereu!”

În locul unde m-am rugat
nu s-a mai depus niciun fulg…
forma unui fluture s-a imprimat acolo-
şi pe retina ochiului Omului.





Comentarii

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere

Mitologic