O vară literară.

A venit timpul nostalgiilor, timpul în care ne bucurăm de ultimele raze de soare şi ne pregătim precum furnica din poveste de iarna grea ce va veni curând. Daţi-mi voie să mai fiu greierele trubadur încă un pic, să vă propun ne mai plimbăm cu umbreluţe de soare (nu de ploaie) şi să visăm la locaţii tropicale. Pentru mine, toamna înseamnă timpul regăsirii de sine, timp petrecut cu familia pentru a ne pregăti împreună să întâmpinăm următoarea etapă. În cazul meu, urmează un salt categoric spre viaţa de adult deoarece anul acesta am intrat la facultate. Am să mă joc cu literele la un nivel profesionist de data aceasta. Cu toate că mă sperie noua etapă ce se apropie vertiginos, îmi păstrez şi o undă de nostalgie faţă de perioada care tocmai s-a încheiat. Voi fi boboc din nou, dar într-o cu totul altă situaţie. Nu mă sperie schimbarea, ba chiar sunt nerăbdătoare să fac parte din studenţii care se pot mândri că au ca profesori oameni importanţi ai culturii române: Ioana Pârvulescu, Simona Popescu, Mircea Cărtărescu, Liviu Papadima…
Care sunt impresiile mele legate de perioada liceului? Nu sunt înconjurate de o aură mistică, nici nu le deplâng excesiv, doar îmi va fi dor de lipsa grijilor şi de universul infantil în care guvernam. Fără responsabilităţi majore, doar teme, proiecte, chiulul cu colegii pentru a vedea un film, ignorarea profesorilor care ne ameninţau că “o să vă întâlniţi voi cu ceea ce vă predau acum şi o să vă pară rău că nu m-aţi ascultat”. Ignoranţă tipică pentru nişte copii care se credeau zei în micul lor univers. Am iubit, am suferit, am legat prietenii, am cunoscut o doamnă profesoară care mi-a schimbat consistent viitorul, am dat examenul maturităţii şi iată-mă aici, studentă, majoră, cu o mulţime de lucruri pe care le pot face de-acum înainte, dar care vin la pachet cu atribuţii ce trebuie îndeplinite. Vrei libertate? Nu te poţi ascunde în colţişorul tău pentru totdeauna, trebuie să laşi lumea să te descopere, dar, mai ales, să te descoperi tu în faţa ei, să îţi dai voie să fii liber.





Ah, toamnă…anotimpul frunzelor moarte.
Înainte să ne despărţim de vară, aş vrea să vă las o listă cu ce lecturi am savurat în aceste luni toride. Vi le recomand indiferent de (ano)timp.

  • Life after life, Kate Atkinson
  • Vegetariana, Han Kang
  • Un bărbat pe nume Ove, Fredrick Backman
  • Doctor Jivago, Boris Pasternak
  • În mişcare. O viaţă + The man who mistook his wife for a hat, Oliver Sacks
  • În căutarea oii fantastice, Haruki Murakami (plus orice altceva scris de el)
  • Sticlete, Donna Tartt (o capodoperă)
  • Cartea Mironei, Cella Serghi
  • Quiet + Ouiet Power, Susan Cain
  • Eseu despre orbire, Jose Saramogo
  • Femei, Charles Bukowski
  • De profundis, Oscar Wilde
  • Orbitor, Mircea Cărtărescu
  • Negustorul de începuturi de roman, Matei Vişniec
  • Memoriile unei fete cuminţi, Simone de Beauvoir
  • Lupta mea, Karl Ove

Comentarii

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere

Mitologic