Neptunia

Îmi pierd cutia craniană
în defavoarea celei toracice…
viscerele, embrionii ca nişte mormoloci în erupţie şi limfa
se pre-umblă aiurea
prin mătasea calcifiată
a fiinţei mele.

Sunt plină de tine
şi tot nu-mi ajungi…
precum valul la ţărm
te spargi ca să revii din nou
mângâi cu spuma nisipul fin
al primei iubiri.
Haide, iubitul meu, să ne aruncăm în mare
tu – valul meu să fii
nu ne va ajunge marea toată
ca să ne iubim.

Pun o scoică la ureche
şi aud sirenele cum mă strigă anemic;
din Atlantis m-am născut,
dincolo de Pământ
şi-n stele voi apune
(cea mai strălucitoare stea
e cea care moare)
Ne vom ţine de mână pe-un nor
şi vom zbura, zbura, zburaaa departe
ne vom desprinde
rămânem fără umbre
vântul ne va fi corp,
iar ceaţa dimineţii ne va fi mantie –
două trupuri dezlănţuite
Tu – Poseidon
Eu – nebunia Neptuniei.

//

nu mă mai pot lega de raţional
atât timp cât viaţa urlă-n mine
să sar, să gust, să muşc
să exist, să descopăr
să trăiesc, ca apoi să mor
Să râd şi să iubesc.
Iubitul meu născut şi nu făcut
din amorul de-o clipă
al unui fluture celest
cu o scoică timidă.
Pe tine vreau să te iubesc,
dar nu ai cum să fii al meu –
lumea toată e a ta,
iar tu eşti tot al ei.

Şi-aud. Aud cum plouă.
Plouă peste oceane
din oceane.
Şi-aud cum plouă
peste noi, iubite.
Stropi reci, de vară
o îmbrăţişare frugală
o ultimă privire –
şi te-ai dus, dulce minune
şi-a murit iubirea noastră.

Totuşi… mai privesc alene orizontul
mai suprind arareori din amintiri
valurile cum spulberă
tot ce-am clădit odată
cu mâinile noastre… de copii.



Silly Symphony - Water Babies directed by Wilfred Jackson, 1935

Comentarii

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere

Mitologic