Simfonie amară

Toamnă, dulce toamnă
amarul vieţii mele de trubadur ţi-l las
să-ţi aşterni pe el alene
alaiul tău de codru rece
şi-n surdină să mai zbiere
vreo două, trei rândunele
rătăcite.

Toamnă, dulce toamnă
te las să mă acoperi
încet să mă descoperi –
printr-un biet ochean de vise
unde florile umede învie.
Şi te las să mă acoperi
cu frunzele descumpănite
ce se prăvălesc nefericite
în viziunile nocturne.

Şi galben, şi verde, şi puţin roşcat -
muşcătură duplicat a unei
fiinţe lacome şi austere
ce se-ascunde disperată;
(zboară din taină în taină)
Nălucile stau la pândă,
sunt copaci alungaţi de muma
care tremură-n coşgiuc
şi are o ultimă strigare:
“Nu mă lăsaţi, vreau să mai apuc
încă o zi şi încă o toamnă
să se mai scutere o dată
pomii cei viteji
să mai cadă încă o dată şi încă o dată
peste sufletele celor abia treji –
cu toţii suntem plini de dor pentru clipele verzi
şi fragede… acum mă descopun
putrezesc şi timpul e un hău ce mă-nghite lacom
fără vreun preludiu de adio.
O dată mai vreau să mai pot privi
spre răsărit
dar tare mi-e teamă că nu mă voi sătura
niciodată.
Toamna, noaptea, fioroasele cărări
toate se vor dovedi
şi mă vor înghiţi…
Iarna mă va pribegi
fiindcă omul cade din înalturi
şi-n deşertăciune se transformă
uscăciune, mortăciune nedemnă.
O singură clipă îmi adânceşte şi mai mult
amarul serilor pierdute-n gânduri aiurea;
valuri de necontenit alungă
tăcerea în sunete sparte de vioară.
Dar valul e o premoniţie a
ce va să vină…
să mă salveze.”

O, toamnă, tu, anotimp atât de trist şi rece
mi-ai dat apusul orbitor drept răspuns,
dar mi-ai rupt întrebarea
în mii şi mii de frunze.


Sursa foto: Tumblr

Comentarii

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere

Mitologic