Tulburare atomică

“Am să îndrăznesc să tulbur un întreg Univers?”


Despăturesc un bilet pe care scrie: “Da”
dar înăuntrul meu o creatură mistică se zbate
şi-mi râcâie intestinele,
îmi scrijeleşte pe vene cu
neuronii smulşi:
“Tu eşti un întreg Univers!”
Ignor fantasticul din mine
şi dau crezare milenarilor
care nu contenesc în a afirma:
“1 şi cu 1 nu fac întotdeauna 2”

Din mine curge seva dezagregată,
plasma din ochi se scurge-n lacrimi
şi plâng şi plâng până ce mă-neci cu smoală
gura mi se şterge de la sine,
buzele abia mai şoptesc:
“Univers… tu… univers.”

Renasc într-o formă moleculară,
atomul de bază ce umblă haotic,
am conştiinţa intactă,
dar electronii mei se sparg…
Ce rămâne după ce atomul din mine moare?
O nulitate sau
Energia Supremă?
Un vid sau
o constelaţie?
Ce sunt eu după ce mor?
Un fluture sau
o meduză?

Umblu terifiată după un sens a ceva ce nu cunosc
şi tocmai realizez că
prin versurile mele
am să pot cândva să tulbur
universul cuiva.


Comentarii

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere

Mitologic