Vorbe, vorbe, vorbe…

Să ne imaginăm o conversaţie 
în care eu zic „da” şi tu zici „nu”:
oare cât de repede nu ne-am înţelege?
Clişeul dur nu pare să dezlege
credulitatea noastră în misterul
fiinţei care ştie să vorbească
fără a spune, de fapt, nimic.

Încep eu conversaţia, tot eu o termin –
ca într-un monolg tragic antic
în care un zeu indignat
de curajul meu va veni
să mă cenzureze.

Îmi adun dinţii şi-i pun la tine în gură – 
poate aşa limbile noastre se vor apropia mai uşor de înţelesul lor.
Te învăţ să silabiseşti ca mine
şi numărăm pe degetele de la picioare de câte ori
ne-am înţeles cum trebuie.

Zero. Zero. Zero. Zero şi jumătate. Minus unu. Zero. 
Repetiţia se înfige în coaja creierului
şi eliberează sensul
sub formă de spori.
Eu cred, tu crezi, noi credem – 
e suficient.
De ce continui să mă mai întrebi
ce cred, nu e evident?
Da, nu, da, nu, da, da, da…
Mişcarea există deja,
Eu am să brevetez manifestul „nunu”
cu un pic de suprarealism postmodernist.
Mă mai asculţi? Mai eşti aici?

Dada, nunu.

Foto: Craiova, parcul N. Romanescu, iulie 2018 ©


Comentarii

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere

Mitologic