Mitologic

Ai eliberat din tine,
- la fiecare zbor –
fumul unei idei deja apuse;
Ai eliberat în mine
Răsăriturile pe care tu,
- oarbă-n simţire –
nu le-ai mai căutat.
Un Dumnezeu a întrebat în treacăt
de a ta pană,
mistică, uluitoare,
cu care-şi scrie amintirile pe Pământ
O pană a legilor din Iad
şi-a făgăduinţelor din Eden.

Cu ochii-mpietriţi, învineţiţi de prea mult aer inspirat
Ţi s-au scurs lacrimi sângerii pe chipul de porţelan.
Ai mângâiat orizontul unei lumi prea crude
- să-şi deschidă cerurile peste tine –
La ce te aşteptai? Să devii regina unui faraon… mort?
Ai cucerit Soarele lui Apollo
şi-ai sărutat călcâiul lui Ahile…
Ai cugetat îndelung la templul Atenei
şi-ai stors-o de frumuseţe pe Afrodita
Te-ai cutremurat deodată când te-ai închinat la fulgerul lui Zeus
Iar Poseidon a vrut să te înece în abisuri
Însă eu am despicat moartea pentru tine!
Te-aştept, Persefona mea, să-mi îmbrăţişezi umbra,
să-mi slăveşti nemurirea
să te-ndrăgosteşti de întunericul ce sunt eu.

Ne jucăm de-a mitologii
când, de fapt, îngropăm în uitare păcatul nostru
Eu te iubesc din abundenţă
Tu eşti nimfa născută în necredinţă
Te doresc precum cea mai îndepărtată stea
să fii lumina mea.

Dar tu, o, tu!, mă alungi iarăşi-n întuneric
uiţi de promisiunea mea eternă
de a te face regină
… peste Soare!




Comentarii

  1. D-zeu, a intrebat de mine si eu, eram ascuns dupa cuvintele tale, rascolind trecutul prezentului, asteptand sa te indragostesti de intuneric, acela ce nu sunt eu, nici Soare, nici furtuna, sunt doar o umbra, printre atatea altele.
    Apreciez stilul tau.:-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucura nespus faptul ca v-ati regasit printre versurile mele! Sper sa mai cititi si in continuare:)
      Imi plac ideile dvs., seamana a gand liber.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  2. Printre franturi ale vietii, voi gasi cateva clipe, sa ma invart, in universul tau, inconfundabil.
    Ma simt bine, stiind ca "seman a gand liber".Ale tale ganduri, sunt aidoma.:-)
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere