Cercetarea purităţii

Niciodată n-am văzut cum plouă.
Nu am auzit vreodată şipotul.
Nici picăturile cum se preling alene.

N-am călcat într-o baltă întunecată,
nici de noroi nu m-am împroşcat,
Mereu voi fi curată ca lacrima… şi-aşa am să rămân.

Picătura mea e plecată din Soare, cu destinaţie pe Neptun.
Se-nmulţeşte, devine râu, se transformă în ocean…
O lacrimă se desprinde şi se scurge pân’ pe lutul originar.

Culeg din roua dimineţii, de pe-o frunză de trifoi
Pun în palma-mi aspră şi mă gâdilă
Agăţ o picătură în buzunar.

Când am nevoie de tristeţe,
Mângâi dulcea lacrimă şi mi-o asortez
La temperament, la zi, la vis.

Las să-mi şifoneze obrazul, genele…
Îmi imaginez a fi reală
şi-o prind în căuşul degetelor, o fac inel.

Niciodată n-am plâns în ploaie
Nici păcatele nu mi le-am mărturisit
Am rămas nebotezată… de mirosul ploii.

Comentarii

Popular

Un mic joc de cuvinte

Miros de îngeri aproape

Reducere la tăcere

Mitologic